PRVE JESENJE NOVOSADSKE SAJMOVE VIDELO OKO 25.000 POSETILACA

PRVE JESENJE SAJMOVE VIDELO OKO 25.000 POSETILACA

0f1a1346

Na Međunarodnim sajmovima “Lorist”, sajmovima Turizma i Konjarstva nastupilo je 300 izlagača, što je za petinu više u odnosu na prethodnu godinu, a došli su iz desetak zemalja Evrope. Samo na Sajam lova, ribolova i sporta došlo je 30 odsto novih izlagača u odnosu na lane. Poseban doprinos bogatijoj ponudi za posetioce dao je Sajam sporta. Na svim sajmovima održano je desetak tematskih izložbi, brojna takmičenja, turniri, promocije, prezentacije i degustacije. U Kongresnom centru “Master” i na štandovima izlagača je tokom pet dana održano više od 30 stručnih skupova i konferencija. Dvadeset posetilaca je obradovano u Poklon-igri, a dobili su turističke aranžmane, pušku, opremu za lov i ribolov, bicikl, sadnice… Fond nagrada za učesnike na međunarodnim konjičkim takmičenjima bio je više do milion dinara.

0f1a0028

Zadovoljni Izlagači napuštaju Sajmište

Međunarodni sajmovi LORIST naredne godine proslaviće 50. rođendan, a ovogodišnja priredba dobar je uvod ka jubileju, jer se predstavilo više izlagača nego prethodnih godina, a oko trećina njih prvi put izlaže. Sajamske hale oživele su u prirodnom ambijentu, a nastupom na ovoj priredbi najzadovoljniji su izlagači koji su na Sajmu predstavili sopstvenu proizvodnju opreme za ribolov. Ističu da je postavljanje bazena, u kojem posetioci mogu da isprobaju proizvod, izuzetno dobar korak, koji je doprineo dobrom plasmanu. Nastupom, posetom i postigutim rezultatima zadovoljan je Tibor Mesaroš, vlasnik firme „Toblerone lures“ iz Vršca, u kojoj proizvodi mušice i strimere. Ovo je prvi put da učestvuje na Loristu i, kako kaže, sigurno će nastupiti i na narednom. I Goran Vukosavljević iz Loznice, vlasnik firme „Hannibal lures“, koji proizvodi varalice – glavinjare i džerkove, ističe da je Sajam opravdao očekivanja i kada je reč o intersovanju posetilaca i o prodaji. – Tokom priredbe štand su posetili i mnogobrojni poslovnih partneri iz država regiona, ali i Italije i Španije, zaiteresovani za saradnju – naglasio je Vukosavljević.
Oprema za lov, oružje i municija izloženi na štandu požarevačke firme “Top Gun“ izazvali su veliku pažnju, a po rečima vlasnika i direktora te firme Bobana Zlatkovića, nastup je iskorišćen da se predstavi ponuda brendova visokog kvaliteta i u tome se uspelo, te je sigurno da će “Top Gun“ biti i na jubilarnom “Loristu”.
– Prvi put izlažemo na Sajmu i zadovoljni smo predstavljanjem i interesovanjem posetilaca, a to nam je i bio cilj – da potencijalne kupce upoznamo s našom ponudom. Pokazalo se da zaintersovanih ima, praktično za celokupnu ponudu, a posebno za vazdušne puške „diana“ – istakao je Zlatković.
Interesovanjem posetilaca zadovoljni su i na štandu „Grof MBM“ u Petrovcu na Mlavi, a po rečima Mirisande Ilić s ovog štanda, rezultati će se sumirati po završetku LORIST-a, na kojem tradicionalno nastupaju.
Novosadski sajam u sportskom duhu

0f1a2740

Sajam sporta je premašio sva očekivanja, kako u pogledu broja učesnika, tako i po kvalitetu i raznovrsnosti programa koji su u njegovom okrilju održani. Ljubitelji sporta su bez dileme došli na svoje, jer su na Novosadskom sajmu dobili kutak koji promoviše zdrav život, viteštvo, sportski i timski duh i, što je najvažnije, mogućnost da se sve te vrednosti na kvalitetan način promovišu i predstave pre svega najmlađima. Svi oni kojima su borilačke veštine „na srcu“ imali su priliku da u Hali 2 Novosadskog sajma prisustvuju promociji kod nas prilično mlade borilačke vešine – Luta Libre, odnosno brazilskog slobodnog rvanja ili „brazilske džijudžice“. Promovisani su i kik boks, tajlandski boks, sportsko obaranje ruku, atletika, mini fudbal, odbojka, basket “3 na 3”. Posebna pažnja posvećena je i pikadu, kao sve popularnijoj sportskoj disciplini. Povodom Sajma sporta, 30. septembra i 2. oktobra bio je besplatan ulaz za sve osnovce, a subota, 1. oktobar bila je Porodični dan.

Vojvodinašume: LORIST najbolje mesto za promociju

Centralno mesto na ovogodišnjim sajmovima lova i ribolova, bez sumnje, imalo je JP „Vojvodinašume“, koje je prikazalo celokupnu delatnost. Po rečima direktorke tog preduzeća Marte Takač, organizacija sajamske manifestacije je odlična, a odziv posetilaca izuzetan. Na štandu „Vojvodinašuma“ boravili su najmlađi koji su se direktno upoznali s važnošću zaštite i očuvanja šuma i životne okoline, a posetili su ga i poslovni partneri i kolege iz Slovenije, Mađarske i Hrvatske. – Pripremili smo bogat program, prikazali se u pravom svetlu i posetioce upoznali s našom ponudom. Nadam se da smo uspeli da ih privučemo da dođu na naše terene, zaštićena područja i lovišta kojima gazdujemo – uverena je Marta Takač.

0f1a0040

Sajam turizma – prava destinacija

Međunarodni karakter Sajma turizma potvrđen je, kako činjenicom da je Crna Gora bila Zemlja partner, tako i prisustvom izlagača iz Hrvatske, Slovenije, Republike Srpske i Grčke. Generalni sponzor Sajma turizma je bilo Generali osiguranje Srbija.
Kada je reč o domaćoj ponudi, na Novosadskom sajmu su programe predstavile najuglednije turističke agancije i najpoznatije banje.
Bojan Babić, direktor marketinga i prodaje „Atomske banje“ Gornja Trepča kaže da su se osmi put za redom predstavili na Međunarodnom sajmu turizma. – Moramo na tržištu da se borimo za svakog od 12.000 pacijenata, budući da oni sve sami plaćaju jer naše zdravstvene usluge nisu na listi Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje. Na ovogodišnjem Sajmu imali smo dosta kontakata sa potencijalnim klijentima, a posebno nam je važno da se ovde srećemo sa dugogodišnjim partnerima. Inače, u izlagačkom delu Sajam turizma je odlično organizovan – ističe Babić.
Turističke agencije predstavile su najširi spektar ponude, od domaćih destinacija sa različitim vrstama aranžmana, zimovanja i letovanja, do putovanja u egzotične delove sveta. – U principu smo zadovoljni, jer je poseta bila bolja nego prošle godine – kaže Sanja Milović iz marketinga beogradskog „Fly Fly Travel-a“. – Promovisali smo jesenja putovanja u evropske prestonice kao i u daleke zemlje. Posebno je interesantna naša ponuda avio karata za Njujork, koje ćemo do aprila prodavati po promotivnoj ceni – dodaje Milovićeva.
Na Sajmu turizma predstavljeni su i naši turistički centri Zlatibor i Kopaonik, turističke organizacije Srbije, Vojvodine, Beograda, Novog Sada, Prijepolja, Ivanjice, Požege, Požarevca, kao i potencijali bezmalo svih vojvođanskih opština. Značajan segment ovog sajma bio je i vinski i kulinarski turizam.
0f1a2611
Sajam konjarstva i sersana premašio očekivanja

Ljubitelji konja i konjičkog sporta, na 7. sajmu konjarstva i sersana, imali su priliku da prisustvuju nizu programa, od preponskih utakmica, preko Revije fijakera i zaprega, promotivnog nastupa višebojaca nadaleko čuvenih Ljubičevskih igara, pokaznih vežbi Čete konjanika Ministarstva unutrašnjih poslova do Baroknog jahanja. Kao Sponzor Sajam konjarstva je podržalo Generali osiguranje Srbija.
Poseban kvalitet dala su vrhunska grla koja su stigla iz odgajivačnica, ergela i konjičkih klubova i udruženja iz zemlje i regiona. Posetioci su mogli da vide lipicanere, konje holštajn rase, engleske polukrvne, holandske kraljevske, noniuse i mnoge druge rase konja zastupljene na ovom prostoru. Ono što je, osim prestiža, bio dodatni motiv koji je konjare motivisao da svoje ljubimce izlože na Sajmu je fond nagrada za najuspešnije u takmičenjima u preponskom jahanju i u vožnji zaprega, a iznosio je više od milion dinara.

0f1a2695
Na Manježu Novosadskog sajma u tri dana održano je 11 utakmica u preponskom jahanju, a osim domaćih, nastupili su i jahači iz Bugarske i Hrvatske. – Sajam konarstva je bez dileme bila vrlo uspešna manifestacija jer je na najkvalitetniji način promovisan konjički sport, kao i ostali segmenti konjarstva. Kada je reč o preponskom jahanju za tri takmičarska dana imali smo više od 120 startova. Videlo se da su naši konjari kupovinom kvalitetnih grla iz Holandije i Belgije značajno ojačali fond konja, što je i doprinelo da nivo tih takmičenja bude zaista visok – rekla je sekretar Konjičkog centra „Novosadski sajam“ Biljana Suvajdžić.
Trener Ljubičevskih višebojaca i petostruki vitez Ljubičeva, Rade Milanović, je istakao da je cilj nastupa Ljubičevskih višebojaca na Novosadskom sajmu ispunjen jer su, kako je rekao, Ljubičevske igre na pravi način prezentovane, baš kao i samo konjarsvo i konjički sport. – Sigurno će ova prezentacija Ljubičevskog višeboja doprineti da broj posetilaca Ljubičeva, odnosno Ljubičevskih igara i višeboja bude veći, bar kada je reč o posetiocima iz Novog Sada i okoline. Dobroj oceni Sajma konjarstva bez dileme značajan doprinos dala je i Četa konjanika Policijske brigade, Policijske uprave za grad Beograd, koja je demonstrirala dresuru i ponašanje konja na izvršenju zadatka.
Specijalna atrakcija bile su vožnje zaprega – dvoprega i četvoroprega, koji su se nadmetali za prestižnu titulu šampiona Novosadskog sajma, a osim umešnosti u upravljanju ocenjivan je i izgled zaprege i vozača. Prvi put su se takmičila i deca vozači.

Ocenjivanje kvaliteta

Vrhunska priznanja Novosadskog sajma osvojena na ocenjivanju kvaliteta proizvoda i usluga zaslužnima su uručena na svečanostima u Kongresnom centru “Master”, a najboljima ukazana posebna čast na Večeri šampiona. Najobimnije je bilo vrednovanje organizovano povodom Sajma turizma, a obuhvatilo je usluge, objekte, organizacije i institucije u turizmu. Na sajmovima „Lorist”, ocenjivan je i kvalitet opreme za lov i ribolov, sveže voće, povrće, stono grožđe, lekovito bilje, preparati na bazi lekovitog bilja, kao i eksponati na sajmovima hortikulture i ekologiji.

Tekst i fotografije: NOVOSADSKI SAJAM

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *