OTVORENA SAMOSTALNA IZLOŽBA SLIKA „ DODIR“ SNEŽANE MANDIĆ

OTVORENA SAMOSTALNA IZLOŽBA SLIKA „ DODIR“ SNEŽANE MANDIĆ

U organizaciji Kulturnog centra Vojvodine „Miloš Crnjanski”, otvorena je samostalna izložba slika, ulja na platnu pod nazivom „Dodir“ autora Snežane Mandić, akademskog slikara, u petak 8. septembra u 18.30 časova.

Nakon izvedene muzičke numere i obraćanja Snežane Mandić, putem video linka publici se obratio i mr Danilo Vuksanović koji je napisao likovni prikaz u katalogu i otvorio izložbu.

Link – mr Danilo Vuksanović

Izložba slika ima i prateći sadržaj, skulpture koje su u holu galerije, plesni performans  u „velikoj čaši“ ,  koji je izveden u  Dunavskom parku .

Publika je  došla u „dres kodu“, crveno, crno ili belo.

Umetnički Snežanin „Dodir“ u noći, podsetio je na lepotu stvaranja, druženja, prijateljstva i odgovornosti koju treba da imamo jedni prema drugima. Do kasno u noć ljubitelji vina i umetnosti ostali su da se druže i razmenjuju utiske sa izložbe.

Izložbu slika „Dodir“, izloženu u galeriji (Vojvode Putnika 2),  posetioci će moći da pogledaju svakog radnog dana od 8 do 15 časova, do 22. septembra.

Ulaz je slobodan!

O slikarstvu Snežane Mandić:

„Izazovi slikarskih avantura protežu se kroz neprohodne staze savremene umetničke prakse, u čestim promenama i sve je teže kontrolisati dizbalans ideje i realizacije. Slike preuzimaju govor vizuelnog jezika današnjice u skladu sa tehnološkim dometima, u gustoj komunikacijskoj mreži na relaciji umetnik – publika.

Slikarstvo Snežane Mandić na putu je razvijenih transformacija materije, boje i konstruktivne linije. Motivi se smenjuju i referišu na lokalno nasleđe, lepotu trenutka stvaranja, i posebno, na simboličnu razradu motiva vinskih čaša i crvene boje, u tečnoj asocijaciji na najčuveniji napitak, u vinskom pripadanju ljudima i bogovima podjednako. Razlozi za prikazivanje likovnih slučajeva pohranjeni su u dinamičnoj analizi zamišljenih ali i doživljenih trenutaka, kojima Snežana Mandić podstiče kod posmatrača ushićenu svečanost u susretu sa atmosferom izvorne životne radosti. Zbog toga je sasvim logično prisustvo naglašenih kolorističkih sudara crvene, bele i crne bojene površine, u kombinaciji sa toplim pigmentima žutih okera pod pokroviteljstvom čvrstog crteža. Proverena formula skladnih i upečatljivih spojeva crne i crvene u brojnim nijansama, dodatno su utemeljene robusnim reljefom kao protivteža i otpor ništavilu bele površine platna.

Osim izduženih staklenih tela vinskih čaša koje poigravaju ispred naših očiju u kreativnom zanosu, elementi na slikarskim platnima Snežane Mandić potpomognuti su žičanim instrumentima čime se ukupna atmosfera slike pojačava u „zvučnosti” zategnutih akorda. Mesto susretanja i slavljenja života je grad Novi Sad, čiji obrisi Gradske kuće i popularne Katedrale (koja to nije), na nekoliko slika podržavaju pozadinu vinske zdravice, otvarajući još jednu festivalsku godinu grada kulture. Širina i jednostavnost uvećano kadrirane kompozicije govori o nameri umetnice da zumira predmet svoje fascinacije sa naročitom pažnjom, u gotovo ritualnom sagledavanju motiva.

Svojstvo umetničke prirode Snežane Mandić izgrađeno je zapravo na mitološkom bedemu drevnih verovanja čije snažno prisustvo i u aktuelnom času može da nam pojasni, dokaže i potvrdi da se od momenta pronalaska kulture vinove loze ovaj svet nije mnogo izmenio. Pod bradom Dionisa, dvostruko rođenog boga, izviru kreativni zamasi i toči iz kladenca prirodnih darova koji nas okrepljuju, umiruju i katkad, opiju u neumerenoj želji da zaboravimo.

Jer, izgleda da je stvarnost oduvek bilo teško pregrmeti. Slike Snežane Mandić okviri su za razumevanje naših verovanja, ljubavi i nadanja. Na njenim stolovima postavljenim u čast ovog životnog nektara, simbola euharistije, uvek ima dovoljno mesta za čoveka. Čoveka koji želi da veruje u bolji svet.”

Danilo Vuksanović

REČ AUTORA:

„U traganju za lepotom dodirnite umetnost. Poput žednog putnika zastanite na tren i pogledom ispijte rujni zapis duše, nežno dodirnut satenskom belinom.

Vino, verni saputnik radosti i tuge, vekovima teče krvotokom života, a pitomi grad ljuljuška tornjeve crkve uspavankom čednom. Hrapavi tonovi gitare paraju nebo zapisujući veliku tajnu. Blagoslov zdravice ukršta čežnjive ruke dok jasnu istinu gase dodiri. Elegantno odjekuju kristalni zvuci nestajući u penušavoj igri crvenih kapljica. Naziru se senke muteći osećajnu bistrinu ustreptale duše. U kristalnom zamku žive spokoja sati. Rujni vinograd ispijen je jedne rumene večeri. Bahus se ponovo raduje. Živeli!!!”

BIOGRAFIJA AUTORA:

Snežana Mandić rođena je 1981. godine u Novom Sadu. Potiče iz porodice prosvetnih radnika. Interesovanja za slikarstvo razvijala je uz svog oca, slikara Dimitrija Kolarevića. Godine 2000. završila je Srednju školu za dizajn „Bogdan Šuput”. Diplomirala je na Akademiji umetnosti u Novom Sadu 2005. godine, Odsek za slikarstvo, u klasi profesora Milana Blanuše. Tada stiče zvanje akademskog slikara i profesora likovne kulture i zapošljava se na mestu nastavnika u osnovnim  školama „Ivan Gundulić” i „Kosta Trifković”. Od 2006. godine član je Udruženja ULUV-a. Od 2017. godine saradnik je Akademije umetnosti u Novom Sadu te je angažovana na mentorskom radu sa studentima likovnog odseka u okviru metodičke prakse. Od 2019. godine angažovana je na poslovima savetnika – spoljnog saradnika za likovnu kulturu Ministarstva prosvete, Školska uprava Novi Sad. Organizator je i autor likovnih kolonija na kojima okuplja brojne umetnike, likovne pedagoge i učenike.

Ljubav prema umetnosti utkala je u svoje slike na kojima dominiraju motivi arhitekture ali i detalji iz okruženja, građeni kombinovanjem različitih tehnika i materijala, slobodnim potezima, uz dominaciju crvenih tonova. Smenjujući figurativno i apstraktno, stvara prostor u kome se kriju događaji i prizori viđenog i doživljenog. U okviru svog likovnog stvaralaštva izlagala je na brojnim kolektivnim izložbama u zemlji i inostranstvu.

Izvor: TV Ars Medija

Video: Željko Savić i Srđan Gerov

Fotografije: Željko Savić

Tekst pripremio: Željko Savić

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *