AGENTKINJA DAVIDA GUETTE: EXIT JE SVETLO NA KRAJU TUNELA

“Svi iz event industrije s kojima sam razgovarala jako su uzbuđeni što se EXIT događa. To je svetlo na kraju tunela na koje se svi moramo fokusirati” – tim rečima je Maria May jedna od vodećih svetskih buking agentkinja koja zastupa superstarove poput Davida Guette, Robina Schulza i Nicky Romera, prenela svoje impresije vesti da se EXIT održava u avgustu. U isto vreme je i dala odgovor na glavno pitanje panela „A New Hope: Events on the horizon?“ koji se u sklopu online konferencije „EXIT strategy“ dogodio u četvrtak kao treći u nizu, ali prvi u kojem su učestvovali vodeći evropski eksperti manifestacione industrije.

EXIT strategy: A New Hope: Events on the horizon?: https://youtu.be/saXwVlcA9oU

Na novom Exitovom panelu koji je pratilo oko 20.000 ljudi neke odgovore na probleme s kojima se muzička i event industrija susrela usled pandemije dali su Maria May, agentkinja CAA, jedne od najvećih buking agencija na svetu, Cindy Castillo, menadžerka i bukerka MadCool, najvećeg španskog festivala, Christof Huber generalni sekretar krovne Evropske festivalske asocijacije YOUROPE, Dušan Kovačević, osnivač i direktor Exita, te Ruud Berends, jedan od osnivača Internacionalnog festivalskog foruma i predstavnik Evropskog programa za razmenu talenata. Moderatorka panela bila jeNikki McNeill, osnivačica i vlasnica jedne od najuspešnijih svetskih PR i marketing kompanija u event industriji, Global Publicity.

Učesnici na panelu su podsetili da je pandemija najteže pogodila event industriju, imajući u vidu da su masovni događaji prvi zabranjeni sa padom prihoda od 100 odsto:

EXIT je nastao kao izlaz iz rata i izloacije devedesetih u Srbiji i na Balkanu i ovo je četvrtvo vanredno stanje koje smo doživeli. Mi smo navikli na tešku situaciju, jer poslujemo na jednom od najtežih tržišta sa najmanjim sponzorskim budžetima i najjeftinijim kartama u Evropi” rekao je Dušan Kovačević prvi čovek Exita i dodao: “Jedinstvo je najveća stvar koju treba da cenimo nakon ove situacije. Ja sam bio prijatno iznenađen kako se tokom krize cela industrija ujedinila. Nekad se čini da su festivali, agencije, menadžeri, autori, izvođači na suprotnim stranama, ali ova kriza nam je pokazala da smo svi deo jedne velike porodice. U Srbiji su predstavnici najvećih festivala prvi put seli zajedno, razgovaramo o zajedničkoj organizaciji i mislim da je ovo šansa za ceo sektor da se ujedini i pokaže svojim vladama kolika je važnost ove industrije, kako ekonomska, ali i značaj za mentalno zdravlje i druge društvene benefite“ – zaključuje Kovačević.

Generalni sekretar Evropske festivalske asocijacije Yourope Christof Huber, nadovezao se na najnoviju preporuku Svetske zdravstvene organizacije u kojoj se vladama preporučuje održavanje masovnih manifestacija:: “SZO je dao nove preporuke za masovne događaje i tu također imamo zraku svjetlosti koja kaže da su live eventi važni za naš društveni osjećaj, da su velika okupljanja bitna za mentalno i fizičko zdravlje, te opštu dobrobit društva. Dobro je da WHO shvaća da ta potreba postoji” istakao je Huber i podsetio: „Pred nama su dobri znaci i moramo da se postaramo da se povrati poverenje publike – da ljudi vide da možemo da organizujemo događaje odgovorno. Možda da malo sporije počnemo, ali odgovorno i u skladu s regulativama, kao i da budemo fer prema klijentima i ticketholderima. Ne smemo zaboraviti održivost i vrednosti izvođenja muzike uživo“.

Da je vrednost muzike izuzetno značajna potvrđuje i Ruud Berends, koji navodi da će nadolazeći Eurosonic definitivno biti održan, u kom god formatu ili obliku vlada i okolnosti budu dozvolile: “Konferencije će se gotovo sigurno dešavati, ali nećemo doneti odluku o finalnom formatu negde do septembra. Očigledno je da smo u luksuznoj poziciji u kojoj možemo da vidimo šta drugi rade i kako se stvari odvijaju, šta funkcioniše, a šta ne i mislim da je u ovom slučaju jako dobro imati malo više vremena, naročito imajući u vidu koliko se brzo stvari menjanju“ objasnio je Ruud.

Cindy Castillo nadovezala se na diskusiju koja se povela oko socijalne važnosti ljudskog kontakta, kao i da muzička industrija mora da se zauzme da “nova normalnost” u kojoj ljudi ne bi dolazili u kontakt jedni sa drugima ne sme biti opcija, jer su dodir i razmena osećanja osnov ljudske prirode: „Već tri meseca gutamo iznova strah iz štampe, sa TV-a, interneta, svuda je bio samo strah. Moramo, ne samo zbog našeg biznisa, već zato što je muzika ljubav, spajanje, razmena stvari i mi to moramo da omogućimo i da učinimo da sav strah koji su ljudi mesecima gutali nestane i da umesto toga gutaju sigurnost. Treba da počnu da razumeju da su ponovo normalni i da će sve ponovo biti normalno i da neće živeti u „Black mirror – Matrix“ svetu.“

Jedno od mesta na kojima će svet definitno ponovo normalno živeti biće Petrovaradinska tvrđava od 13. do 16. avgusta, a svi učesnici složno su na kraju panela izjavili – „Vidimo se na Exitu!“ Konferencija “EXIT strategy” će periodično donositi nove panele koji će publika moći da gleda uživo ili na snimku na stranici www.exitfest.org i Facebook stranici EXIT festivala.

 

Izvor: Exit press

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *