АГЕНТКИЊА ДАВИДА ГУЕТТЕ: ЕXИТ ЈЕ СВЕТЛО НА КРАЈУ ТУНЕЛА

“Сви из евент индустрије с којима сам разговарала јако су узбуђени што се ЕXИТ догађа. То је светло на крају тунела на које се сви морамо фокусирати” – тим речима је Мариа Маy једна од водећих светских букинг агенткиња која заступа суперстарове попут Давида Гуетте, Робина Сцхулза и Ницкy Ромера, пренела своје импресије вести да се ЕXИТ одржава у августу. У исто време је и дала одговор на главно питање панела „А Неw Хопе: Евентс он тхе хоризон?“ који се у склопу онлине конференције „ЕXИТ стратегy“ догодио у четвртак као трећи у низу, али први у којем су учествовали водећи европски експерти манифестационе индустрије.

ЕXИТ стратегy: А Неw Хопе: Евентс он тхе хоризон?: https://youtu.be/saXwVlcA9oU

На новом Еxитовом панелу који је пратило око 20.000 људи неке одговоре на проблеме с којима се музичка и евент индустрија сусрела услед пандемије дали су Мариа Маy, агенткиња ЦАА, једне од највећих букинг агенција на свету, Циндy Цастилло, менаџерка и букерка МадЦоол, највећег шпанског фестивала, Цхристоф Хубер генерални секретар кровне Европске фестивалске асоцијације YОУРОПЕ, Душан Ковачевић, оснивач и директор Еxита, те Рууд Берендс, један од оснивача Интернационалног фестивалског форума и представник Европског програма за размену талената. Модераторка панела била јеНикки МцНеилл, оснивачица и власница једне од најуспешнијих светских ПР и маркетинг компанија у евент индустрији, Глобал Публицитy.

Учесници на панелу су подсетили да је пандемија најтеже погодила евент индустрију, имајући у виду да су масовни догађаји први забрањени са падом прихода од 100 одсто:

ЕXИТ је настао као излаз из рата и излоације деведесетих у Србији и на Балкану и ово је четвртво ванредно стање које смо доживели. Ми смо навикли на тешку ситуацију, јер послујемо на једном од најтежих тржишта са најмањим спонзорским буџетима и најјефтинијим картама у Европи” рекао је Душан Ковачевић први човек Еxита и додао: “Јединство је највећа ствар коју треба да ценимо након ове ситуације. Ја сам био пријатно изненађен како се током кризе цела индустрија ујединила. Некад се чини да су фестивали, агенције, менаџери, аутори, извођачи на супротним странама, али ова криза нам је показала да смо сви део једне велике породице. У Србији су представници највећих фестивала први пут сели заједно, разговарамо о заједничкој организацији и мислим да је ово шанса за цео сектор да се уједини и покаже својим владама колика је важност ове индустрије, како економска, али и значај за ментално здравље и друге друштвене бенефите“ – закључује Ковачевић.

Генерални секретар Европске фестивалске асоцијације Yоуропе Цхристоф Хубер, надовезао се на најновију препоруку Светске здравствене организације у којој се владама препоручује одржавање масовних манифестација:: “СЗО је дао нове препоруке за масовне догађаје и ту такођер имамо зраку свјетлости која каже да су ливе евенти важни за наш друштвени осјећај, да су велика окупљања битна за ментално и физичко здравље, те општу добробит друштва. Добро је да WХО схваћа да та потреба постоји” истакао је Хубер и подсетио: „Пред нама су добри знаци и морамо да се постарамо да се поврати поверење публике – да људи виде да можемо да организујемо догађаје одговорно. Можда да мало спорије почнемо, али одговорно и у складу с регулативама, као и да будемо фер према клијентима и тицкетхолдерима. Не смемо заборавити одрживост и вредности извођења музике уживо“.

Да је вредност музике изузетно значајна потврђује и Рууд Берендс, који наводи да ће надолазећи Еуросониц дефинитивно бити одржан, у ком год формату или облику влада и околности буду дозволиле: “Конференције ће се готово сигурно дешавати, али нећемо донети одлуку о финалном формату негде до септембра. Очигледно је да смо у луксузној позицији у којој можемо да видимо шта други раде и како се ствари одвијају, шта функционише, а шта не и мислим да је у овом случају јако добро имати мало више времена, нарочито имајући у виду колико се брзо ствари мењању“ објаснио је Рууд.

Циндy Цастилло надовезала се на дискусију која се повела око социјалне важности људског контакта, као и да музичка индустрија мора да се заузме да “нова нормалност” у којој људи не би долазили у контакт једни са другима не сме бити опција, јер су додир и размена осећања основ људске природе: „Већ три месеца гутамо изнова страх из штампе, са ТВ-а, интернета, свуда је био само страх. Морамо, не само због нашег бизниса, већ зато што је музика љубав, спајање, размена ствари и ми то морамо да омогућимо и да учинимо да сав страх који су људи месецима гутали нестане и да уместо тога гутају сигурност. Треба да почну да разумеју да су поново нормални и да ће све поново бити нормално и да неће живети у „Блацк миррор – Матриx“ свету.“

Једно од места на којима ће свет дефинитно поново нормално живети биће Петроварадинска тврђава од 13. до 16. августа, а сви учесници сложно су на крају панела изјавили – „Видимо се на Еxиту!“ Конференција “ЕXИТ стратегy” ће периодично доносити нове панеле који ће публика моћи да гледа уживо или на снимку на страници www.еxитфест.орг и Фацебоок страници ЕXИТ фестивала.

 

Извор: Еxит пресс

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *