Ускоро излазимо из 2022. године, која је по свим параметрима била веома успешна за туризам у Новом Саду. Ове године обарани су рекорди када је у питању број ноћења туриста, па званични статистички подаци показују како се за првих 10 месеци бележи више остварених ноћења него што је то било у 2019. години, која се узима као репер.
Континуиране бројне промоције, гостовања, награде, организовани догађаји и објављени промотивни материјали свакако су допринели да се Нови Сад ове године пронађе на мапи жеља и остварених путовања туриста.
Година бројних пројеката
Туристичка организација Града Новог Сада (ТОНС) је и ове године радила на бројним пројектима у циљу проширења и унапређења туристичке понуде Новог Сада.
Kао део прошлогодишњег пројекта ,,Вински путеви Фрушке горе“, oбјављена је публикација ,,Магија мириса, укуса и поднебља“ у којој је детаљно приказан бренд Новосадски вински пут. Ради се о промоцији локалних винарија које је овај пројекат умрежио и подстакао на заједничку сарадњу и промоцију на бројним догађајима и сајмовима. При крају је и пројекат ,,Дигитална мапа“ која обједињује више од 700 обележених туристичких атракција Новог Сада и Фрушке горе.
Када је реч о новим публикацијама, ТОНС је ове године објавио два издања Културно-туристичког водича који истиче историјске, уметничке и друге понуде повезане са културним наслеђем и животним стилом Новог Сада. Допринос значају Фрушке горе је донео и памфлет ,,Устаничка Фрушка гора“ којим је обухваћено преко 60 споменика и другог наслеђа антифашистичке историје. Током ове године обављен је и теренски рад на обиласку фрушкогорских манастира чија ће публикација која је у припреми свакако допринети промоцији туристичке понуде новосадске околине.
Реализован је и наградни фото конкурс на тему ,,Осети дух Новог Сада“, на ком је награђено 17 најлепших аматерских и професионалних фотографија.
Година титуле и признања
После вишегодишње припреме за дуго очекивану престижну титулу из области културе, Нови Сад је 2022. године коначно засијао као Европска престоница културе. Пројекат који је оживео бројне напуштене индустријске грађевине и претворио их у атрактивне културне станице. Како наводи фондација ,,Нови Сад – Европска престоница културе“, годину титуле обележило је више од 4.000 догађаја и 6.000 уметника из више од 35 земаља Европе и света. Ова престижна титула је мотивисала туристе да се баш ове године одлуче да посете Нови Сад.
Током титуларне године, Новом Саду је уручена и награда ,,Златна јабука“ коју додељује Међународно удружење туристичких писаца и новинара „FIJET“ за изузетан допринос очувању културно-историјске баштине и традиције у развоју савремених трендова у туризму. ТОНС-у је уручена и награда за креативну дестинацију за 2021. годину под називом ,,BIG SEE TOURISM DESIGN AWARDS“.
Нови Сад је остварио и нови успех на пољу конгресног туризма, што не чуди јер је ове године одржано дупло више конгреса у односу на неку другу просечну годину. Према анализи реномираног словеначког ,,Конгрес Магазина“ Нови Сад се попео на листи конгресних дестинација и његова тренутна просечна оцена је 4.11, док је она пре пет година била 3.63.
Година оборених рекорда
Година која је за нама, остварила је невероватан туристички успех на шта указују како квантитативни, тако и квалитативни показатељи. Број туристичких ноћења је већи него икада, задовољство туриста је на највишем могућем нивоу, а град Нови Сад је богатији за неколико награда, признања и титула из области туризма, културе и креативе.
Према подацима Републичког завода за статистику Србије око 180.000 туриста који су посетили Нови Сад су остварили више од 460.000 ноћења у периоду од јануара до октобра ове године, а према још увек незваничним подацима у новембру је остварено око 50.000 ноћења. Овај податак новембар сврстава у месеце у којима је било највише ноћења у Новом Саду. Оваквим темпом раста се очекује да ће до краја године бити остварено око 550.000 ноћења туриста.
Културно-историјско наслеђе, бројни локални и интернационални догађаји, нетакнута природа Фрушке горе, најстаријег националног парка у Србији, гостопримство и животни стил локалног становиштва су само неки од бројних мотива који су инспирисали туристе да посете и истраже наш град и његову околину.
Позитивни резултати бројних ТОНС-ових промотивних кампања на друштвеним мрежама, билбордима, оглашавања на ,,Google“-у, промоција на светској платформи ,,Trip Advisor“ довели су до високог позиционирања Новог Сада као туристичке дестинације. О нашем граду написано је преко 70 текстова који су објављени у најпосећенијим порталима региона, док су националне и регионалне телевизије и радио станице емитовале промотивне спотове у којима је презентован Нови Сад.
Кампање су се показале и више него успешне с обзиром на то да је највише туриста дошло управо из земаља које су таргетиране овим промотивним кампањама, а то су земље региона (државе бивше СФРЈ превасходно), Немачка, Аустрија и Турска.
Додатно су о нашем граду писали, снимали и објављивали гости – новинари, блогери, инфлуенсери, које је ТОНС у организованој посети доводио, самостално или у сарадњи са локалном привредом, Туристичком организацијом Србије и Туристичком организацијом Београда. Најрепрезентативнији музички фестивал „EXIT“ је својим промоцијама и богатим програмом додатно утицао на мапирање Новог Сада на светској фестивалској, али и туристичкој мапи.
Све горе споменуто и још много тога допринело је да Нови Сад буде дестинација за пожелети, а како би то остало и у годинама које долазе, Туристичка организација Града Новог Сада, а сигурни смо и остале важне установе и институције, радиће на његовом још бољем позиционирању.
Извор: ТВ Арс Медија
Администратор: ДНМ