ПРЕМИЈЕРНО ПРИКАЗАН ФИЛМ „АКО ТЕ СЕ СЈЕТИМ ЈЕДНОМ САМО”

Документарни филм „Ако те се сјетим једном само” ауторке Мире Лолић Мочевић, премијерно је приказан у Крипти Храма Светог Саве у Београду у четвртак, 22. децембра 2022. са почетком у 18 сати. У филму је коришћена музика песме „Пећка кандила” аутора Жељка Панонца, овог пута у аранжману Давида Ивановића.

Догађај, који је део пројекта Задужбина за Косово и Метохију Српског сабрања „Баштионик” из Бањалуке, благословио је Његова светост патријарх српски господин Порфирије који је и присуствовао премијери. Присутан је био и епископ рашко-призренски господин Теодосије као и велики број свештеног и монашког света.

Вече је започето песмом 13-годишње Павлине Радовановић из Ораховца а након филма су беседили глумац Никола Коља Пејаковић, Светлана Стевић, председница Епархијске Хуманитарне организације „Мајка девет Југовића” и јереј Дејан Поповић из Бањалуке. Захвалност учесницима и посетиоцима исказао је председник „Баштионика” Предраг Адамовић.

Павлина Радовановић

Филм „Ако те се сјетим једном само” жива су сведочења Срба са Косова и Метохије о свакодневном животу и раду, сусретима чланова поменутих удружења и сталним напорима да се малобројним Србима на КИМ омогући да живе од свог рада.

Председница „Мајке девет Југовића” Светлана Стевић, нагласила је да овај филм приказује да на Косову и Метохији постоје породице које раде, обрађују земљу, имају петоро и више деце, који су вољни да остану да живе и да се боре, наравно уз своју српску државу и православну цркву, у слози и љубави. „Немојте нас заборавити, дођите на наше Косово, није битно увек нешто да се донесе али је важно да дођете”, истакла је на крају.

Светлана Стевић

Глумац Никола Коља Пејаковић, један од 600 задужбинара „Баштионика” нагласио је да Косову не треба наша милостиња, наших 5, 10 или 500 евра, Косову треба наше срце, да буде стално у нашим мислима. Да ћемо „вратити Косово кад Косово вратимо у наша срца”. Понекад се мора платити оно што смо изгрешили или лоше радили. Ово је време да видимо шта смо радили сами себи. Ово је, нажалост, време враћања. Косово од нас тражи смирење, покајање.

Никола Пејаковић

Јереј Дејан Поповић из братске бањалучке епархије цитирао је Владику Његоша „Надање се наше закопало, на Косово у једну гробницу”. Та се гробница одавно од земље одвојила и уздигла изван земаљског, те тако земноме постала недохватна. Несебичном љубављу и трудом, чланови српског сабрања „Баштионик” у епархији бањалучкој и широм Републике Српске показују јединство и љубав према ближњима сведочећи да косовски завет јесте завет обнове и чувања свести о вредности, љубав према небеској и земаљској отаџбини, одн. активни су учесници који својим деловањем показују да је срце Србиново и даље здраво.

Дејан Поповић

Председник Српског сабрања „Баштионик” Предраг Адамовић истакао је уз захвалност да „ми јесмо дошли из Бањалуке да управо овде у овој светињи и поносу свих Срба у престоном граду мајке Србије добијемо ваше благослове, ваше молитве као и вашу подршку да се вратимо у Бањалуку, у Републику Српску и да наставимо борбу за то наше Косово и ту нашу Метохију. Хвала свима који сте дошли, нарочито онима који су дошли из Грачанице, из Призрена, Ораховца, Новог Брда, Звечана. Свима који су вечерас на барикадама шаљемо поруку, бићемо уз вас увек.”

Предраг Адамовић

За сада Српско сабрање има преко 600 чланова/баштионичара а позив да се прикључе важи за све људе добре воље. Како је истакао председник Адамовић, идеја је да чланова буде бар 1389. Српско сабрање „Баштионик” има свој сајт и странице на друштвеним мрежама, као и хуманитарни телефон 17766.

Текст и фото: В. Раонић;

Извор: ТВ Арс Медија

Администратор: ДНМ