У Галерији Матице српске се дуже од једне деценије реализују едукативни програми за децу, са идејом да се уметничко наслеђе и простор музеја учинe интересантним и доступним најмлађима, како би се код деце развијао позитиван однос према уметности, музејским установама и културној баштини. Захваљујући њима деца постају активни и редовни посетиоци Галерије, којој се с осмехом на лицу радо враћају.
Ослањајући се на претходна искуства и са жељом да континуираним радом наставимо са подстицањем и неговањем дечјег интересовања ка свету уметности и делима која се у Галерији Матице српске чувају креиран је нови едукативни програм „Мој Град. Новосадске уметничке приче“. Програм је осмишљен поводом обележавања титуле Новог Сада као Европске престонице културе и намењен је деци предшколског и раног основношколског узраста, а са циљем да се деца упознају са богатим културним наслеђем Града Новог Сада и сазнају више о његовом настанку и развоју, херојима и херионама, симболима и култури посматрајући уметничка дела из Галеријске колекције.
Групне посете и едукативна радионица
У сарадњи са Предшколском установом „Радосно детињство”, као и основним школама у Новом Саду, од октобра 2020. до маја 2022. године деца из вртића и основних школа могу организовано посетити Галерију Матице српске и учествовати у новом едукативном програму. Са музејским едукаторима, посматрајући уметничка дела у сталној поставци и Дечјој соби – кутку намењеном и прилагођеном деци, у подстицајној, радној атмосфери откриваће занимљиве уметничке приче о Новом Саду, које стрпљиво чекају да буду испричане најмлађим Новосађанима, како би с поносом и знањем корачали улицама Града.
Дечја публикација
Едукативни програм „Мој Град. Новосадске уметничке приче“ прати и истоимена дечја публикација, коју након посете свако дете добија на поклон, а захваљујући којој могу наставити да истражују и упознају уметничке приче о Граду. Уместо музејских едукатора, кроз публикацију најмлађе „води” пчелица Матица Новосађанка, која причама и методички осмишљеним задацима и питањима подстиче развој њихове радозналости, маште, стваралачког мишљења, размишљања и креативног изражавања.
Захваљујући сарадњи са Центром страних језика „Soho“ из Новог Сада и Француским институтом у Србији – Нови Сад, програм је прилагођен и деци која у основним школама и школама страних језика уче енглески и француски језик. Уз помоћ истоимене дечје публикације на енглеском и француском, деца имају прилику да на занимљив начин открију културно наслеђе свог Града и истовремено прошире вокабулар новим речима на страном језику, који се кроз редовну наставу не обрађују.
Креативне радионице
У оквиру едукативног програма, од октобра 2020. године, сваке суботе од 11.00 до 12.30 сати у Галерији се одржавају и креативне радионице за децу, на којима кустоси и музејски едукатори деци узраста од 5 до 11 година, на креативан и интерактиван начин дочаравају приче о Новом Саду и приближавају актуелне изложбе у Галерији. Након посматрања уметничких дела и шетње кроз Галерију, у простору Дечје собе следи креативни ужитак – представљање утисака, запажања и стечених знања разноврсним ликовним техникама.
Породични водич
Поред креативних радионица у оквиру новог едукативног програма у Галерији ће свакодневно бити доступан породични водич Мој Град намењен породичним посетама. Родитељи, старатељи, баке и деке са децом користећи специјални штампани породични водич, кроз игру улога, занимљиве игре и задатке имаће прилику да упознају простор Галерије и откривају историју и наслеђе Града, посматрајући уметничка дела у сталној поставци Галерије.
Реализацијом едукативног програма деци, као и њиховим васпитачима, учитељима и породицама, желимо да омогућимо активно учешће, учење и уживање у музејским садржајима, кроз истраживање и откривање новосадских уметничких прича.
Целокупан едукативни програм „Мој Град. Новосадске уметничке приче“ се реализује под покровитељством Министарства културе и информисања Републике Србије, Управе за културу Града Новог Сада и захваљујући подршци програма Erasmus+ KA2 кроз пројекат Авантуре учења изван вртића / The adventures of Out-Of-Classrom Learning.