Festival uličnih svirača – Gradić fest slavi 20. rođendan i tom prilikom poziva sve zainteresovane grafičke dizajnere/ke i ostale kreativce iz Srbije, regiona i Evrope, da predlože vizuelni identitet jubilarnog 20. Festivala uličnih svirača koji će biti održan od 27 do 29. avgusta 2020. godine. u Podgrađu Petrovaradinske tvrđave (Novi Sad).
O FESTIVALU
Festival uličnih svirača – Gradić fest okuplja umetnike iz celog sveta – muzičare, plesače, pozorišne trupe, performere, akrobate i predstavlja veliku umetničku radionicu na otvorenom gde su umetnici i publika ravnopravni učesnici.
Programi festivala se dešavaju na otvorenom, na nekoliko bina i punktova na ulicama starog baroknog Gradića Petrovaradinske tvrđave, gde svake godine, tokom 3 dana festivala, nastupi više od 100 umetnika iz zemlje i inostranstva. Program festivala čine muzički nastupi, performansi, ambijentalne predstave, video projekcije, umetničke instalacije, intervencije u prostoru ali i radionice, konferencije, predavanja i organizovani obilasci.
O KONCEPTU ZA 2020
Verujući da grad čine njegovi ljudi i da oni svojim kretanjem stvaraju prostore, i ove godine kroz festival nastavljamo inicijativu za oživljavanje Podgrađa Petrovaradinske tvrđave i njegove transformacije u pešačku zonu i turistički i umetnički kvart.
Za 20. rođendan festivala želimo da se osvrnemo i na njegov početak, na vreme kada je grad bio manji, kada nam nisu bile potrebne bine i kad su program festivala činili pretežno ulični muzičari i performeri. Program 20. festivala će tako u velikoj meri oživeti i slaviti atmosferu njegovih ranijih godina.
MISIJA
Misija festivala je da kao kreativni inkubator podstiče urbani razvoj i revitalizaciju Podgrađa Petrovaradinske tvrđave uz aktivno učešće građana, umetnika i posetilaca.
CILJEVI
- Da PODSTIČEMO urbani razvoj lokalne zajednice kroz aktivno uključivanje stanovništva i skrenemo pažnju na potrebu za revitalizacijom i zaštitom graditeljskog nasleđa. (Festival u funkciji građana i gradskih prostora)
- Da INSPIRIŠEMO umetnike da otkriju nove prostore i u njima nove mogućnosti i potencijale. (Festival kao instrument reanimacije različitih zaboravljenih i zanemarenih lokaliteta)
- Da POVEŽEMO različite organizacije, pojedince i građane i kroz interdisciplinarni princip, zajedno, oplemenimo urbani prostor i ambijent u kom živimo. (festival kao mesto susreta, građana sa umetnicima, umetnika sa umetnicima i građana sa arhitekturom grada).
Za više informacija o festivalu www.ulicnisviraci.com
OBLAST KONKURSA:
Za potrebe konkursa potrebno je izraditi vizuelni identitet za celokupni Festival uličnih svirača – Gradić fest koji treba da sadrži:
Logotip
- Logotip treba da sadrži naziv “20. Festival uličnih svirača – Gradić fest” + logo Festivala + datum održavanja
- Logotip na engleskom “20th Street Musician Festival – Gradić Fest” + logo Festivala + datum održavanja
- Logotip treba da prikazati u pozitivu/negativu, umanjenje, vertikalno i horizontalno
Plakat
- Print: Na horizontalom ili vertikalnom plakatu primeniti vizuelni identitet
- Web: Na formatu 1920×1080 px, 1920×400 px (header) primentiti vizuelni identitet
Back bine
- Primena vizuelnog identiteta na veliku binu (12x5m)
- Primena vizuelnog identiteta na malu binu (6×3.5m)
Društvene mreže
- Facebook, Twitter, YT, Flickr (cover).
- Facebook, Instagram (Story template)
Programska satnica
- Primena vizuelnog identiteta na A4 liflet stranicu
Ostalo
- U obzir uzimamo primenu idejnog rešenja na ostale medijume, akreditacije, suveniri, indoor and outdoor primene i sl.
* Napomene:
- Nema ograničenja u korišćenju: boja, fontova, fotografija i sl.
- Za potrebe kreiranja materijala za konkurs učesnici mogu koristiti nazive programa i učesnika sa festivalskog sajta ili izmišljati sadržaj.
- Kao prilog konkursu dostavljamo prošlogodišnji materijal koji će olakšati rad autoru (Fotografije, logo, satnica)
1. PRAVO UCEŠĆA
Nagradni konkurs je otvoren za sve zainteresovane koji/e se bave dizajnom, a posebno se radujemo učešću mladih dizajnera. Pravo učešća imaju individualni/e autori/ke, grupa autora/ki ili agencije.
2. NAGRADE
- Prva nagrada – 1000 eura
- Druga nagrada – 300 eura
- Treća nagrada – 100 eura
Svi radovi prijavljeni na nagradni konkurs biće izloženi na zajedničkoj izložbi u kreativnom centru PROSTOR. Izložba će biti promovisana kroz sve festivalske kanale komunikacije.
Pobednik konkursa je u obavezi da dostavi fajlove u vektorskom formatu, fontove odnosno da prilagodi vizuelno rešenje potrebama festivala.
Organizator konkursa zadržava pravo da naknadno, sa autorom/kom najboljeg predloga razmotri mogućnost njegovog/njenog angažovanja za posao dizajna i pripreme za štampu svih promotivnih materijala 20. Festivala uličnih svirača – Gradić festa.
3. ŽIRI
Pristigle radove ce razmatrati žiri predložen od strane festivala:
- Nikola Arežina, dizajner i art direktor Festivala uličnih svirača
- Marko Purać, dizajner, saradnik festivala
- Nenad Grujičić, dizajner, saradnik festivala
4. KRITERIJUMI
Žiri će odabrati najbolji predlog na osnovu sledećih kriterijuma:
- Razvijenost idejnog koncepta
- Stepen kreativnosti
- Tehnička izvodljivost
- Estetika
Prednost će imati rešenja koja doprinose razvoju osnovnih ideja festivala.
5. PRAVILA
- Idejno rešenje mora biti originalno
- Žiri zadržava pravo da ne prihvati ni jedno od ponuđenih predloga
- Žiri zadržava pravo da ne obrazlaže donetu odluku
6. ROKOVI
Krajnji rok za slanje radova je 10. mart 2020. Naknadno pristigli radovi neće biti razmatrani.
7. PRIJAVA
Neophodno je priložiti:
- Ime autora (odnosno imena svih autora/ki, koautora/ki i saradnika/ica) Kratku biografiju ii podatke za kontakt (br. telefona, e-mail).
- Kratko objašnjenje autorskog pristupa-koncepta predloga.
- Idejni predlog u elektronskom formatu (PDF) putem e-maila konkurs@ulicnisviraci.com na naznakom: Za nagradni konkurs
- Maksimalna veličina PDF dokumenta je 20MB, ukoliko je fajl veći staviti link u telo e-maila koji vodi ka fajlu koji se nalazi na Google drive-u ili Dropbox-u.