ОВОНЕДЕЉНИ ПРОГРАМ У ГАЛЕРИЈИ МАТИЦЕ СРПСКЕ

Промоција књиге Arhitectenbureau Jowa 1976-2021 Amsterdam

Јова Имре-Киш Јовак

четвртак, 16. март у 18.00 сати

Галерија Матице српске, Нови Сад

Arhitectenbureau Jowa 1976-2021 Amsterdam приказује детаљан преглед оснивања и историјат бироа који је основан 1976. године и активно је радио до 2022. Књига је богато илустрована сликама из многобројних националних и интернационалних пројеката: музејских  изложби; осветљења; бироа, јавних и приватних простора.  Поред тога, пажња се поклања и свим дугорочним  сарадњама са клијентима и како су се пројекти одвијали у пракси.

Јова Имре-Киш Јовак је човек који стоји иза овог бироа и књиге. Рођен је у Новом Саду 1948, био ученик Средње школе за примењену уметност у Новом Саду (од 1963. до 1967) где је стекао основу његовог образовања. Студирао је на Академији примењених уметности у Београду, са стажом у Цириху (1967-1970) и дипломирао је у Амстердаму 1971. као архитекта ентеријера, где је 18 година предавао на Одсеку за архитектонско пројектовања (предмети дизајн ентеријера, стручна теорија и историја становања). Након пет година праксе је основао свој биро Јоwа (1976). Биро се бави музејима и изложбама, осветљењем, преуређивањем бироа, јавних објеката и приватних простора. Његови најпознатији клијенти су KIT Tropenmseum Amsterdam, Amsterdam Museum, Cobra Museum Amsterdam, Rijksmusem van Oudheden, Leiden, Het Mauritshuis, The Hague, Hermitage Amsterdam и Kunstkamera, St. Petersburg, National Museums Sanaa, Yemen, MAC – USP, Sao Paulo, Sabanci Museums, Istanbul + Mardin.

Јова Имре-Киш Јовак представиће књигу о свом архитектонском бироу у четвртак, 16. марта у 18.00 сати у Галерији Матице српске. Сви заинтересовани могу да чују његову причу о уређењу простора музеја и јавних објеката.

Пратећи програм изложбе Једна сасвим (не)обична српско-француска веза

Олга Кешељевић и Марк Барбеза

Предавање Једна сасвим необична животна прича. Жан Жене

Милица Милошевић, филолог

петак, 17. март у 19.00 сати

Жан Жене био је један од истакнутих и најконтроверзнијих писаца модерне француске књижевности. Рана младост Жана Женеа била је обележена честим боравцима у затворима, а у једном од њих је, након крађе књига међу којима је био Прустов роман Под сенком девојака у цвету, написао своје најпознатије дело Богородица од цвећа. У овај роман заклињали су се Жан-Пол Сартр и Жан Кокто, а одломак је био објављен у осмом броју часописа L’Arbalète који је покренуо Марк Барбеза. Због тема које је на провокативан начин обрађивао у својим делима попут затворског живота, хомосексуалности и насиља, често је био забрањиван, посебно у Сједињеним Америчким Државама. Током пет деценија Жан Жене ће сарађивати са Олгом Кешељевић и Марком Барбезаом, а њихови међусобни односи ће варирати од топлих пријатељских до бурних момената. Како је изгледао живот Жана Женеа, осуђеника на смрт који постаје један од најпознатијих писаца? Какав однос је имао са Олгом Кешељевић која је њихов сусрет сматрала судбинским? Одговоре на ова питања пронаћи ћемо у писмима, интервјуима и књижевним делима.

Жан Жене и Олга Кешељевић, 1961. године

КУСТОСКА ВОЂЕЊА ВИКЕНДОМ

У ГАЛЕРИЈИ МАТИЦЕ СРПСКЕ

Током сваког викенда очекују вас кустоска вођења кроз сталну поставку Галерије Матице српске и актуелну изложбу. У суботу, 18. марта можете да чујете причу о сталној поставци Галерије Матице српске, док ће се у недељу, 19. марта организовати кустоска вођења кроз изложбу Једна сасвим (не)обична српско-француска веза. Олга Кешељевић и Марк Барбеза.

Субота, 18. март у 13.00 и 17.00 сати: Стална поставка Галерије Матице српске

Стална поставка Галерије Матице српске води вас на путовање кроз српску уметност дугу три века ‒ од сликарствa зографа у 18. веку до модернизама 20. века. Шетњом са кустосом кроз векове и стваралаштво познатих српских уметника, осетите дух прошлих времена и сазнајте све оно што до сада нисте знали о српској уметности. Уметност 18. века у колекцији Галерије Матице српске кроз одабир репрезентативних дела (иконе, религиозне композиције и портрети) приказује ликовни израз традиционалног зографског, ранобарокног и репрезентативног високог и каснобарокног српског сликарства 18. века, док поставка српске уметности 19. века Људи и догађаји. Слика прошлости представља личности и догађаје значајне за историју српског народа тога доба, као и тематску и естетску опредељеност уметника којом се потврђује значај и место српске уметности у контексту европског стваралаштва 19. века. Вођење се завршава у сали 20. века Модернизми – континуитети и сучељавања која илуструје процес трансформације српске уметности од тренутка успостављања модерне слике до њеног тематског и формалног разарања. Изложена дела српске уметности 20. века сажимају 70 година трагања, преиспитивања и сучељавања различитих модерних сликарских праваца.

Кроз сталну поставку ће водити Јелена Бобић, музејска едукаторка и Горан Вујков.

Недеља, 19. март у 13.00 и 17.00 сати: Једна сасвим (не)обична српско-француска веза. Олга Кешељевић и Марк Барбеза

Прича о двоје људи, њиховим судбинама, међусобним односима, везама с европском интелектуалном и уметничком елитом послужили су као основни наратив изложбе Једна сасвим (не)обична српско-француска веза. Олга Кешељевић и Марк Барбеза. Изложба обухвата 95 експоната – међу којима су најзаступљенији радови Љубице Цуце Сокић, уметнице и блиске пријатељице Олге Кешељевић. Поред богатог сликарског опуса публици по први пут уметница ће бити представљена и као илустраторка и графичка дизајнерка. Изложбу чине и дела других српских модерниста попут Ивана Табаковића, Богдана Шупута и Пеђе Милосављевића, као и богат документарни материјал – писма Олге Кешељевић и Марка Барбезаа, као и књиге из Барбезаове издавачке куће L’Arbalète. Осим дела из галеријске колекције, изложбу допуњују дела и грађа из Народне библиотеке Србије, Архива САНУ, Галерије САНУ и приватних колекција.

Кроз изложбу ће водити Ивана Растовић, кустоскиња.

Извор: Галерија Матице српске

Администратор: ДНМ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *