Уна Младеновић — Изгубљено – Нађено: Еи Ниш
8. јул – 1. август 2024.
Галерија на Штрафти (излог Црвеног крста града)
Изложба младе уметнице Уне Младеновић је постављена 8. јула у Галерији на Штрафти (угао Булевара М. Пупина и Пионирске улице). Рад представља део овогодишњег програма ЕXП Пројекта са којим Галерија на Штрафти сарађује, увезујући је у мрежу излагачких простора посвећених младим уметницима овогодишњег Пројекта са темом РИЗИК. Пројекат ЕXП, основан почетком 2022. године, је иницијатива за повезивање младих уметника с циљем подршке и јачања уметничке сцене путем колаборација и директне комуникације с публиком. Осим Галерије на Штрафти, у Галерији Академије уметности, Галерији Шок Задруга и Културној станици Свилара публика има прилику да посети остатак овогодишњег програма ЕXП Пројекта.
Уна Младеновић рођена је 1999. године у Нишу. Завршила је основне студије на Академији уметности у Новом Саду, модул Нови ликовни медији (2018-2022). Добитница је годишње награде Академије уметности за најбољи рад из области нових медија и прве међународне стипендије за жене за учешће на Елецтриц Wондерланд 2024 које додељује Радиона Загреб Макерспаце. Тренутно похађа мастер студије на предмету интермедијална истраживања на АУНС, где ради као сарадник у настави. Њен уметнички рад фокусиран је на цртеж, документарну фотографију, и коришћење пронађених предмета, с нагласком на истраживање простора. Учествовала је 15 групних изложби, а ове године имала је и прву самосталну изложбу „._____._____.“ (Између три тачке) у Дому културе Студентски град у Београду.
Изгубљено – Нађено: Еи Ниш истражује теме урбаног пропадања, очувања наслеђа и промене урбаног пејзажа кроз архивске фотографије и пронађене предмете из напуштених канцеларија некадашње Електронске Индустрије у Нишу. Ниш, некада познат као „град индустрије“, имао је електронску индустрију која је запошљавала око 28 хиљада радника и била уткана у идентитет града. Рад приказује непознате индустријске и војне предмете, као и фотографије које су радници правили и документовали. Ауторка је сакупљала ове „артефакте“ и меморабилије, посматрајући их као интимни акт упознавања са историјом града.
Други део рада обухвата перцепцију и трансформацију пронађених индустријских предмета кроз материјал. Некада обични индустријски делови сада су редефинисани као уметнички објекти. Транспарентни одливци, направљени по негативима оригинала, одузимају им функционалност, претварајући их у чисте форме које наглашавају естетску фасцинацију. (Уна Младеновић)
Поставку организује Галерија Бел Арт у сарадњи са Црвеним крстом Новог Сада.
Извор: Галерија БелАрт
Администратор: ДНМ