ИЗЛОЖБА ВИЗУЕЛНА АРТХЕОЛОГИЈА БРАНИСЛАВА РАДОШЕВИЋА

Случајно откриће гравира старих мајстора и касније ископавање по фундусима, као и фасцинација њиховом лепотом, инспирисали су уметника да коришћењем савремених уметничких алата направи визуелну реинтерпретацију графика, бакрописа, челикореза, литографија из прохујалих векова.

Редефинисање и колоритна обрада уметничких дела која су мало позната или непозната широј јавности, не умањују ликовну уметничку снагу оригинала, већ напротив – њиховим увећавањем истиче им се уметничка вредност и представљају их у потпуно новој визуелној димензији. Овим визуелним „препевом“ дела старих мајстора ствара се ново уметничко дело, прилагођено савременом времену.

Како су мотиви обрађених радова везани за Нови Сад, Петроварадинску тврђаву, Дунав, овај пројекат и визуелни експеримент представља значајан искорак према култури сећања и традицији у којој је наш град био одувек инспирација уметницима разних генерација.

Графички отисци, инспирација за овај пројекат, рађени су у време настанка, црно-белим, традиционалним графичким техникама на папиру, у једнократној примени, док су њихово редефинисање и обрада урађени отиском на платну шпановањем на блинд-рамове. На тај начин се отварају нове могућности употребе уметничког дела.

 ИЗВОРИ / ИНСПИРАЦИЈЕ ЗА ПРОЈЕКАТ „ВИЗУЕЛНА АРТХЕОЛОГИЈА“

  1. Петроварадин и Нови Сад, 1821. године, гравира, непознати аутор
  2. Петроварадин и Нови Сад, 1821. године, гравира, непознати аутор
  3. Петроварадин и Нови Сад, гравира, непознати аутор
  4. Петроварадин и Нови Сад, прва половина XИX века, Ј. Алт-Кунике, литографија
  5. Пристаниште у Новом Саду, XИX век, Лоуисе Б. Котз – Фр. Ханфстаенгл
  6. Петроварадин, средина XИX века, W.Х. Бартлетт – Ј.Ц. Армyтаге, челикорез
  7. Петроварадин, прва половина XИX века, Ендер-Сандс, челикорез
  8. Петроварадин, 1860. године, гравира, непознати аутор
  9. Петроварадин и Нови Сад, непознати аутор
  10. Петроварадин и Нови Сад, прва половина XИX века, Ј. Алт-Кунике, литографија – инсерт
  11. Нови Сад и Петроварадин, око средине XИX века, Л. Рахбоцк-К. Гунгел-Ј.М. Колб.

      челикорез – инсерт

  1. Петроварадин и Нови Сад, прва половина XИX века, Ј. Алт-Кунике, литографија – инсерт
  2. Петроварадин, 1890. године, гравира непознати аутор – инсерт

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *