У изложбеним просторијама Галерије ликовне уметности поклон збирке Рајка Мамузића од четвртка, 25. септембра, доступна је збирка од петнаест графичких листова недавно преминулог новосадског графичара Милана Станојева, чији рад је обележио период развоја графике на уметничкој сцени Војводине у другој половини 20. века, али и шире. Публика ће моћи да погледа графике из најплоднијег периода графичарског рада овог уметника у распону од четири деценије (1966–1996), које илуструју његов посвећен рад у домену графике и високе домете у реализацији техничких, стилских и поетичких елемената. Поред интересовања за развој и усавршавање различитих видова дубоке штампе, ова збирка графика рефлектује и уметникову преокупацију изражајним језиком нове фигурације и иновативним тумачењем класичних тема у оквиру постмодернистичких тенденција. Аутор је збирку графика поклонио Поклон збирци Рајка Мамузића након самосталне изложбе приређене 2009. године. Посетиоци ће поставку моћи да погледају до 17. октобра. Улаз је бесплатан.
Као млад уметник, Милан Станојев је веома брзо у јавности запажен као аутор оригиналног рукописа, тако да већ 1965. године први пут самостално излаже своје бакрописе, акватинте и литографије у Графичком колективу. Прво самостално представљање у Новом Саду Станојев остварује наредне године, изложбом на Трибини младих. У његовој биографији важно место заузимају многобројне самосталне изложбе приређене у значајнијим музејским установама и галеријама у већим градовима Србије и бивше Југославије, као и самосталне и групне изложбе у иностранству (Брисел, Регенсбург, Парма, Њујорк, Праг, Будимпешта, Сиднеј, Берлин, Фиренца, Капри, Тунис, Александрија, Вроцлав, Париз, Манила, Пекинг, Истанбул, Анкара, Њу Делхи). Убрзо ће постати редован излагач на групним изложбама Графичког колектива, и то у оквиру годишњих изложби Графике београдског круга, затим на изложбама Удружења ликовних уметника Србије и Војводине, Октобарском салону, Новосадском салону, као и на свим већим домаћим и интернационалним смотрама графике у земљи, попут оних у Љубљани, Београду, Загребу и Скопљу. На многим од ових манифестација награђиван је и по неколико пута, а истицањем награда „Велики печат” Графичког колектива 1976. године, затим наградa УЛУС-а за графику (1971. и 1973. године), Октобарског салона (1971. и 1977. године) и Загребачког кабинета графике ЈАЗУ (1977. и 1984. године) најречитије се може илустровати мера уважавања дела Милана Станојева од стране публике и стручне јавности. Као представник нове фигурације шездесетих година и као припадник младе генерације уметника који су у свом раду давали примат овој техници, Станојев је својим оригиналним рукописом утицао на развој модерног и рађање постмодерног уметничког израза у другој половини двадесетог века. Свој утицај уметник је остваривао и као редовни професор на Графичком одсеку новосадске Академије уметности, одређујући и на тај начин путеве критичког поимања, формирања укуса и успостављања критеријума савременог графичког језика.

Извор: Галерија ликовне уметности поклон збирке Рајка Мамузића
Администратор: М. К.