ИЗЛОЖБА ЦРТЕЖА АКАДЕМСКОГ СЛИКАРА САВЕ МИШИЋА
У галерији Културног центра „Младост“ у Футогу (Цара Лазара 42),
биће отворена изложба цртежа Саве Мишића, академског сликара.
Отварање изложбе је планирано у 19:30 часова. Присутнима ће се обратити аутор, а изложбу ће отворити члан савета галерије Угљеша Цолић, академски сликар.
У музичком делу програма наступиће флаутисткиња Милана Станић и Данијела Павловић (гитара).
Сава Мишић је завршио одсек Сликарство на Факултету уметности у Нишу, одсек Сликарство 2015. године. До сада је излагао на више групних изложби и учествовао на више ликовних колонија. Имао је запажену изложбу у Новом Саду у клубу Друштва новинара Војводине, 2015. године.
Члан је Арс академије из Новог Сада.
Садржајне могућности фигурације у ликовној уметности остављају простор за индивидуалне интерпретације, од веристичког до апстрактног поступка. Најчешће се процес истраживања антропоморфних форми базира на аналитичком успостављању грађе, пропорција и распореда маса, а у каснијем раду ослања на прецизније дефинисање појединих карактерних црта, у којима би посматрач откривао и препознавао детаље лица, контуре врата или клизио погледом по обрисима тела. У тој, каснијој фази, нестајао би читав сплет основних, полазних, конструктивних помоћних линија, прекривен прецизнијом дефиницијом људског тела.
Сава Мишић, млади уметник, који је Мастер студије сликарства завршио на Факултету уметности у Нишу, примењује у свом опусу цртежа управо супротну методологију уметничког рада. Он у потпуности задржава конструктивне сплетове линија, намерно остављајући извесну визуелну недореченост, двосмисленост и отвореност за асоцијативно ишчитавање садржаја. Мреже архитектоничних нерватура, преплетених или паралелно постављених, различите дебљине и светлосних вредности, оформљују заробљена мања или већа поља која се у оку посматрача претварају у довршене склопове. Линеарне структуре, лишене експресивног геста, али контрастне, геометријски јасне и изражене, прерастају у необичне пејзаже хуманоидних карактеристика, у снажне креације окамењених дивова. Чврсто моделовани, упрошћени облици глава који нас својом загонетношћу и стилизацијом могу упућивати на скулптуре с Ускршњих острва рађају се из линеарних сплетова. Извесна мекоћа у тамним партијама цртежа дозвољава прожимање простора и облика, чиме Сава постиже утисак тродимензионалности и скулптуралности својих симболичких портрета и фигура. Монументалност издвојених, фрагментираних форми у композицијама је доминантна, без обзира на актуелни формат радова.
Трагајући за адекватним цртачким материјалом, млади аутор се определио за комбинацију угљена и темпере или акрилика. Поступак засићивања цртежа линеарним сплетовима успешно контролише прекривањем сувишних линија акриликом, што му омогућава да поново процртава и уводи нове елементе, постигне слојевитост и очува свежину. Сава у својим вертикално оријентисаним композицијама гради однос у којем доминира тело/портрет-објект, а простор се појављује у функцији пратећег елемента, празан и неоптерећен. Статична избалансираност самих форми, покренута је ишчекивањем покрета монументалних фигура у којима, у порозним, мрежним преплетима, трепере заробљени делови светлости.
Сава Мишић се представља публици циклусом цртежа којим исписује своју причу о природи, о самотном диву, окамењеном, заробљеном у савременом, отуђеном свету. Овај млад стваралац, озбиљношћу и високим дометима које остварује у уметничком раду, побуђује пажњу, а његов даљи развој и појављивање на уметничкој сцени Србије пратићемо с великим задовољством.
- септембар 2016. године
Катарина Ђорђевић
Најава: Жељко Савић
Фотографије: Жељко Савић, Сава Мишић