ИСТОРИЈСКИ УСПЕХ СРПСКЕ МОДЕ У ПАРИЗУ

Првих дана марта, српски дизајнери под окриљем Сербиа Фасхион Wеек-а, почели су да исписују ново поглавље српске модне и текстилне индустрије. Четири наша модна креатора представили су своје нове колекције у званичном програму најзначајнијег светског модног догађаја – Парис Фасхион Wеек-а и на тај начин остварили историјски успех када је реч о српској моди. Превођени председницом Националне коморе за моду Србије и првом дамом Сербиа Фасхион Wеек-а Светланом Хорват, у некадашњој резиденцији шпанске краљевске породице Боурбон, велелепном простору Ла Галерие Боурбон своје нове колекције приказали су Сузана Перић, Јелена Малешевић, бренд Ловелy Аппле иза кога стоји модни двојац Јелена Зорић и Милица Тричковић, потом Александра Џаковић и њена модна линија АККА.

„Колекцију коју сам приказала у Паризу чини 20 модела, који се разликују се од свега у мојој досадашњој каријери“, каже дизајнерка Сузана Перић и додаје:

„Ово је за мене један велики степеник, како у креативном тако и у продукцијском смислу, јер је сваки комад прича за себе! Желела сам да направим нешто иза чега ћу стајати са великим поносом, с обзиром на то да је Парис Фасхион Wеек највећи и најбитнији модни догађај на планети и представља сам врх светске моде. Приступ стварању ове колекције се разликовао од сваког до сада. Оформила сам најбољи тим професионалаца из целог региона, који је дисао са мном у току стварања колекције, од самог почетка све до последњег модела. У тиму су најбољи кројачи, моделари, шнајдери, стилиста… Најбољи из сваке бранше стоје уз мене овог пута и много сам поносна на свој тим и себе!

Читава колекција је на граници између реадy то wеар и високе моде, и тај вибе је присутан у сваком моделу. Ништа није препуштено случају, о сваком детаљу се водило рачуна, сваки шав, конац, брош и све остало, рађено је специјално за овај историјски битан моменат како за мене, тако и за српске дизајнере и за нашу државу“, каже поносно Сузана Перић.

Милица Тричковић и њен бренд Ловлy аппле приказали су колекцију Зодиац инспирисану непресушном мистеријом и симболиком астрологије.

„Сваки комад је уникатан и носи у себи карактеристику и естетику једног од 12 знакова Зодијака са Q кодом који вас скенирањем директно уводи у причу о том хороскопском знаку. Поред визуелног доживљаја, публика је имала прилику да се упозна са тајном поруком коју носе модели, што је било изненађење које смо спремили за Парис Фасхион Wеек. Ловелy аппле бренд је симбиоза две веома јаке личности, уметности, моде, иновативних технологија. Колекција Зодиац има циљ да мистику и интригантност коју носи астрологија представи кроз естетику бренда Ловлy аппле.

Дизајнерка Александра Џаковић и њена модна линија АККА паришкој модној публици преставили су се колекцијом Цонвергенце.

„Нова колекција представљена током Парис Фасхион Wеек-а, настала је као еволуција мог претходног дизајнерског рада, а инспирисана је локалном културном баштином и њеном јединственом естетиком. Сви комади су направљени од једног материјала – вуненог филца у црној и бијелој боји, уз употребу штампаних биоразградивих дугмади. Црно и бело симболизирају супротности – једно рефлектује, друго упија. Конвергенција значи равнотежу, сусрет у једној тачки, интеграцију супротности. Кројеви су ражени дигитално, тако да је комплетна колекција ласерски резана и шавови се склапају ручно, без употребе шиваће машине“, каже Александра Џаковић.

Препознатљива по јединственим креацијама инспирисаним винчанском културом, Јелена Малешевић приказала је моделе своје модне линије Морфиум.

„Док смо радили на овој колекцији, вратили смо се до наших почетака  инспирације — архетипа. Инспирисала су нас праисторијска балканска племена и њихова фасцинација троугловима, круговима, спирале и сва та космичка геометрија у њиховим умовима и духовима. Сву ту грнчарију израђивале су жене које су се као уметнице изражавале у свом свакодневном животу. Претпостављам да је одећа такође морала да одражава ове исте геометријске облике. Дакле, кроз колекцију АрцхеТрип  праисторијске жене поново оживљавају. Ове слике су веома актуелне, а ипак пуне референци племенских и ратничких жена које дају значење одеће. АрцхеТрип је у тренду, али не имитирајући начин. На неки начин представља симболичну репродукцију визије инспирисане нашом давном прошлошћу, али помешане са авангардним и футуристичким дизајном“, каже Јелена Малешевић.

О овом историјском тренутку за српску моду, председница Сербиа Фасхион Wеек-а Светлана Хорват каже:

„Била је заиста велика одговорност како и на који начин представити Србију на Парис Фасхион Wеек-у. То што је најстарија и најпрестижнија институција моде у свету Федератион де Ла Хауте Цоутуре ет де Ла Моде први пут у својој историји дугој готово 160 година отворила врата и одабрала две земље Европе, Србију и Португалију да се представе у званичном програму Wелцоме то Парис, историјско је достигнуће за српску моду, али исто тако и за државу Србију, имајући у виду то да је ФХЦМ део министарства индустрије Француске. На најпосећенијем медијском  догађају у Француској, четири дизајнера са којима се представио Сербиа Фаахион Wеек, Сузана Перић, Јелена Малешевић, бренд Ловелy Аппле иза кога стоји модни двојац Јелена Зорић и Милица Тричковић, потом Александра Џаковић и њена модна линија АККА, оправдали су наше поверење, тако да су први утисци да је Србија имала одличан деби, на најважнијој недељи моде у свету. Дан након ревија, уприличена је и изложба и коктел у Културном Центру Србије у Паризу, уз присуство четири амбасадора, дипломата и великог броја интернационалних новинара, који су желели да разговарају са нашим дизајнерима. Утисци се још нису у потпуности слегли, али знамо да смо направили сјајан посао и да смо једна од главних тема у Паризу ове недеље“, поносно каже Светлана Хорват.

Извор: ТВ Арс Медија

Фото Сербиа Фасхион Wеек

Администратор: ДНМ

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *