Islamizacija Raške oblasti teče nesmetano
Vest da je Skupština Opštine Novog Pazara pokrenula inicijativu da ime stare škole u selu Dojeviću, koja je postojala još u vreme Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca promene ime ,,Rastko Nemanjić“ imenom arapskog suverena je uznemirila ne samo građane ove opštine već kulturnu i društvenu javnost. Islamizacija Raške oblasti se nastavlja nesmetano, kao i za vremene osmanske okupacije Srbije tako i danas kroz institucije vlasti. I zvanična Srbija na to ćuti i žmuri.
Prošlost Raške oblasti nastavlja se savremenim njenim životom, proces islamizacije nije završen. Najteža posledica turske okupacije Srbije su islamizirani Srbi islamizacijom promenjene svesti, koji vekovima traže svoj nacionalni identitet jer nisu prihvatli ni turski ni srpski ni drugi nacionalni identitet već hoće neki novi islamski nacionalni identitet da ne bude ni evropski ni srpski ni turski, a opet da baš to bude. Niko njima ne brani da budu ono što oni žele, ali ne na štetu srpske istorije, kulture, tradicije.
U Srbiji je davno uvedena politička praksa da svaki režim briše baštinu prošlih vremena uvodeći nove kategorije vrednosti i menjajući svest savremenicima novim izrazima, novim navikama i ponašanjem, kulturnom praksom i drugim sadržajem življenja, redovno promenom imena ulica, trgova, institucija. Tako smo imali svoj komunistički identitet sa komunističkom svešću umesto hrišćanskog, svetosavskog. U Raškoj obasti islamizirani Srbi su uvek bili na granici tih promena, držali se i promena i islamske doktrine, ali uvek ostajali u onom duhovnom miljeu koje im je donela turska okupacija. Ta kolebanja nisu im dozvolila da učvrste svoju nacionalnu svest i formiraju svoje nacionalne identitete pa su ekstremno lutali tako da danas ludo ginu na Bliskom istoku ratujući za neku islamsku državu bez jasne predstave o toj nazovi državi. A uvek su nastojali da svoj islamski sadržaj prošire i učvrste bojeći se da ne izgube i taj oslonac pod nogama. Najveću opasnost su videli u savremenoj državi u kojoj su oni trenutno živeli a pre njih živele generacije njihovih predaka. To jeste bila i pokazala se kao opasna i štetna zabluda jer nikako nisu nalazili svoj mir u potpuno normalnim uslovima življenja uvek sumnjajući da se iza nečeg krije neka nejasna opasnost. To je bio generator njihovog nacionalizma i klima lakog kolaborcionizma sa svim neprijateljima Srbije, što je ogromna šteta i njihova i Srbije. Od viševekovne turske okuaciji pre jednog veka se oslobodila Raška oblast. Islamizirani Srbi su svi pošli za turskom vojskom u povlačenju, ali ih je vratio general Mihailo Živković da se žene i deca ne mrznu kod svojih domova koje su ostavili. Ni danas muslimani Raške oblasti ne prihvataju istorijsku činjenicu da ih je Srbija oslobodila turske okupacije, već smatraju da su izgubili svoju državu i da žive pod srpskom čizmom. To je takoreći juče javno govorio muftija, tako misle mnogi muslimani Srbije i čvrsto se drže islama kao da će ih on zaštiti od svega što im se ne sviđa. Niko ne ugrožava muslimane Srbije, njihovo nepoverenje i strepnja su nerealni, ali to im je podsticaj da se organizuju i koncentrišu na nacionalnoj osnovi i uporno se drže nekih ostataka turske okupacije. Iako ih je manje od dve stotine hiljada fiksirali su svoje opredeljenje u stvaranju svoje države pod imenom ,,Sandžak“ koristeći neznanje građana Srbije kao da je to ostatak turske države u Srbiji a ne samo turski administrativni pojam. U tom cilju imaju svoj zvanični program koji realzuju kroz ,,svoju vladu“ Bošnjačko nacionalno veće, smislili su svoj grb, zastavu, državne praznike, nacionalne nagrade, organizovali sve kategorije društva, osnovali svoje institucije prosvete i obrazovanja, socijalne zaštite, neguju orijentalnu arhitekturu, izgradili su sistem društvene infrastrukture, izmislili svoj ,,bosanski“ jezik, odabrali Bosnu za svoju matičnu državu, osvojili vlast u skoro svim lokalnim samoupravama Raške obasti, korak po korak suptilno brišu tragove Nemanjićke baštine, vežu se za islamske države, životnom prostoru daju islamski imidž, idu toliko detaljno da verske obrede obavljaju na otvorenom trgu u Novom Pazaru desetinom hiljada učesnika ( ramazansku večeru) i vlasnici su svih medija, promenili su sva geografska imena u Raškoj oblasti u turska imena (naselje Crkvine zovu Kadiluk), običaji i ponašanje im je posebno, tursko islamsko, stalno se podsećaju na feudalno robovski turski okupatorski režim kad su mnogi bili turski feudalci, Srbi Raške oblasti su marginalizovani, koji su ostali bez ekonomske i političke snage ( dva Srbina odbornika u Skupštini Novog Pazara), masa Srba se iselilo, ima napuštenih srspkih sela bez ijednog stanovnika, jer komunistički sistem u opštinama je tako bio organizovan da Srbi nisu mogli sebi da obezbede normalan i pristojan život. Čak svest preostalih Srba je tako promenjena da se polako identifikuju sa muslimanima, žive u podsvesnom osmanskom strahu.
Ovaj proces i dalje teče, islamski nacionalizam u Raškoj oblasti se realizuje kroz državne institucije vlasti, Srbija nema puni suverenitet u Raškoj oblasti, decenijama pa i danas država provodi oportunističku politiku prema islamskom pokretu na štetu i Srba i države Srbije. Promena imena stare škole ,,Rastko Nemanjić“ u Dojeviću kod Novog Pazara koju je osnovala i izgradila još Kraljevina SHS samo je deo tog programa i procesa stvaranja islamske države u Raškoj oblasti. Veoma je indikativno da se vremenski poklapa odluka opštinske uprave u Novom Pazaru sa izborom predsednika Odbora za nauku, prosvetu Skupštine Srbije. Ili je slučajno ili samo nestrpljenje zbog jake želje da se vrati staro tursko vreme. Bilo kako bilo Srbija mora zaustaviti islamsku paranoju u Srbiji ako hoće da Raška oblast opstane. Nacionalne manjine u Srbiji uživaju sva prava i blagodeti države Srbije i nikako ne smeju seći granu na kojoj stoje.
30.06.2016.
dr Dobrosav Nikodinović
fotografija: Željko Savić