ПРОМОЦИЈА КЊИГЕ ,,РОМАНОВИ И СРБИ“, РЕЦЕНЗИЈА СЛИКЕ РУСКИХ ВЛАДАРА У УМЕТНОСТИ XVIII ВЕКА

У четвртак, 22. новембра 2018. године у 18.00 сати у Галерији Матице српске (Трг галерија 1) одржаће се промоција књиге Романови и Срби: рецепција слике руских владара у уметности XVIII века, аутора проф. др Владимира Симића, коју су заједнички објавиле Матица српска и Галерија Матице српске. Студија је објављена у оквиру едиције „Уметност и историја” коју је Галерија
Матице српске покренула током 2016. године с циљем да кроз њу укаже на везе историјских и друштвених прилика с једне и уметности с друге стране.

На промоцији ће поздравну реч упутити др Тијана Палковљевић- Бугарски, управница Галерије Матице српске, док ће о књизи говорити др Мирослава Костић, виши научни сарадник Института за историју уметности Филозофског факултета у Београду, проф. др Ђорђе Ђурић, генерални секретар Матице српске и аутор проф. др Владимир Симић. Студија Романови и Срби: рецепција слике руских владара у уметности XVIII века бави се анализом руских владарских пропагандних програма на одабраним делима и њиховој рецепцији код православних Срба током XVIII века. Користећи обиље архивске, документарне и уметничке грађе, аутор тежи да реконструише културну позадину на којој су се сместиле слике руских владара у српској средини, те ова студија употпуњава разумевање наше националне историје.

У складу с јачином утицаја и на основу сачуваног уметничког и документарног материјала, представљена су три владара кроз анализе њихових ликовно- уметничких представа и њихову рецепцију у српској средини: цар Петар I Велики, најзначајнија личност епохе који је покренуо свеобухватне реформе руског друштва, које су трасирале његов даљи развој; царица Катарина II као настављач Петровог курса и владарка која је обележила другу половину века, и руска принцеза и угарска палатина Александра Павловна, која ће постати својеврстан симбол слободе за Србе у Угарској крајем XVIII века. На овакав начин конципирана и утемељена на чврстим методолошким начелима студија Романови и Срби: рецепција слике руских владара у уметности XVIII века представља значајан допринос и изузетно вредан помак у познавању и проучавању српско-руских културних веза током XVIII века. Др Владимир Симић је ванредни професор на Одељењу за историју уметности Филозофског факултета у Београду. Бави се проучавањем историје српске уметности и културе новог века. Секретар је Одељења за ликовне уметности Матице српске. Аутор је научне монографије За љубав отаџбине: патриоте и патриотизми у српској култури XVIII века у Хабзбуршкој монархији (2012) и коуредник неколико публикација: Practicing new editions: transformation and transfer of the early modern book, 1450‒1800 (2011), Замишљање прошлости и рецепција средњег века у српској уметности XVIII‒XXI века (2016), Арсеније Теодоровић и српска црква у Будиму (2017).

За све информације можете се обратити др Снежани Мишић на 021 48 99 015 или на 069 110 30 50.

Извор: Галерија Матице српске

Оставите одговор