КРАТАК ОСВРТ НА ШЕСТИ ШЕКСПИР ФЕСТИВАЛ

У среду, 3. јула 2019. године, завршен је шести по реду Шекспир фестивал који је трајао од 27. јуна до 3. јула.
Овај међународни фестивал , као и претходних година, и у овом издању окупио је врхунске светске продукције из области позоришне уметности, оправдавши тиме идеју овог јединственог фестивала – да негује дела највећег светског драмског ствараоца представљањем атрактивног позоришног програма под ведрим небом, како је то било и у Шекспирово време.Упоредо са главним програмом, у којем су изведене четири представе, одигравао се и пратећи програм који је ове године први пут обухватио и једну изложбу и премијеру филма.

У главном програму имали смо прилику да погледамо четири представе.  Представа Ричард Tрећи, у извођењу Градског драмског казалишта Gavella из Загреба, у режији Александра Поповског, у препуној Великој сали Српског народног позоришта отворила је фестивал. У величанственом амбијенту Виле „Станковић“ у Чортановцима одигране су потом представе Мој Шекспир, Бура и Богојављенска ноћ.

Представа Мој Шекспир рађена је према концепту и замисли Никите Миливојевића, окупивши великане српског, хрватског, словеначког глумишта – Војислав Брајовић, Миодраг Кривокапић, Светлана Бојковић, Милена Зупанчич, Озрен Грабарић, Светозар Цветковић, Јелена Ђулвезан, Хаџи Ненад Маричић, Зијах Соколовић. У овој представи-приповедању, глумци су сећањима, приповедањима, монолозима, публици представили „свог“ Шекспира, односно своја искуства током рада на Шекспировим комадима – искрено, емотивно, духовито, инспиративно, узбудљиво, речју – шекспировски! Мој Шекспир је трогодишњи пројекат Шекспир фестивала у којем ће учествовати око 30 глумаца.

Трећег дана наступио је глумачки ансамбл из Националног театра из Нице са представом Бура у адаптацији и режији маестралне Ирине Брук. Бура се бајковито, иновативно, маштовито, ведро, представила публици захваљујући Ирининој бриткој, филигрантској режији и беспрекорном, наизглед толико једноставном, глумачком игрању. Извођење мађионичарских трикова у току представе, само је допринело одушевљењу и радовању публике, која је веома дугим аплаузом поздравила све учеснике представе.
Четврта представа, Богојављенска ноћ, у извођењу Bridge House Theatre SE20 из Лондона, у режији Гаја Реталака, такође је у потпуности освојила публику. Одлична уиграност и разиграност глумаца, међу којима је немогуће посебно једног истакнути, држали су пажњу сваког гледаоца до самог краја представе. Сценографија се састојала од само четири столице, а захваљујући врсној симбиози редитеља и глумаца која је разбуктала машту публике, пред нама се приказао страшни бродолом, величанствети двор, врт, плажа, хладна и влажна тамница, живописна кухиња, топла дамска одаја… Буран аплауз није изостао!

У оквиру пратећег програма значајна је изложба „Шекспирова позорница Јоце Савића“ која отворена 28. јуна и трајала је до 1. јула. Том приликом, као и на трибини одржаној два дана након отварања изложбе, откривен је публици значај који је Јоца Савић имао у европској позоришној историји као глумац, редитељ Краљевског дворског и националног позоришта у Минхену, оснивач чувене нове Шекспирове позорнице и позоришни педагог.
Изложба је реализована у организацији Шекспир фестивала и Позоришног музеја Војводине, аутор изложбе је Биљана Нишкановић, виши кустос у Позоришном музеју Војводине, а на поменутој трибини говорили су Зоран Максимовић, кустос театролог у Позоришном музеју Војводине и Никита Миливојевић, директор и оснивач Шекспир фестивала.

Фестивал је затворен у Културном центру Новог Сада премијером филма „Све је истина“ (All Is True) Кенета Бране (светска премијера 21. децембра 2018). Радња филма смештена је у 1613. годину и прати последње године живота Вилијама Шекспира.
Овогодишњи фестивал посетило је око 4000 људи, а за сваку представу, укључујући филм на затварању фестивала и остале пратеће програме, тражила се „улазница више“.

Извор и фото.: СРПСКО НАРОДНО ПОЗОРИШТЕ, НОВИ САД

Оставите одговор