ИЗЛОЖБА „Contemporary Thesaurus“

Изложба „Contemporary Thesaurus“

Гостовање Музеја савремене уметности Републике Српске у Музеју савремене уметности Војводине

  1. јун – 24. јул 2016.

Отварање: среда, 29. јун 2016. у 20 часова.

Концепт изложбе: Жана Вукичевић, виша кустоскиња МСУРС

Уметници: Игор Бошњак, Нинослав Ковачевић, Никола Кекеровић, Младен Миљановић, Раденко Милак, Борјана Мрђа, Мила Панић, Селма Селман, Саша Татић и група Тач.ка

Изложба „Contemporary Thesaurus“ осмишљена је као нови пресек савремене визуелне уметности у Републици Српској и бави се њеним актуелним појавама, теоријском генезом и медијским особеностима. Изложбом су обухваћена дела 10 аутора (Игор Бошњак, Нинослав Ковачевић, Никола Кекеровић, Младен Миљановић, Раденко Милак, Борјана Мрђа, Мила Панић, Селма Селман, Саша Татић и група Тач.ка), који су својим активним и интензивним присуством на савременој сцени овог простора детектовани као њени водећи носиоци.

Концепт изложбе базира се на појму tezaurus (lat. thēsaurus), који се у музеологији односи на процес формирања музејских збирки чинећи њихово мисаоно и спознајно утемељење, па изложба као савремена ризница обједињује и представља сабрана / тезаурирана знања о савременој уметности Републике Српске.

Selma Selman Mercedes 310

„Contemporary Thesaurus“ тежи идентификовању концепцијских полазишта савремених уметничких пракси које настају у Републици Српској након двехиљадите године и њиховом позиционирању у одговарајућим Контекстуалну матрицама. Селекцијом неколико најважнијих, најреферентнијих и најрецентнијих уметничких појава, те њиховом интерпретацијом у складу са различитим параметрима савремености проистеклим из актуелних теорија уметности, добијена је категоризација у идејне и контекстуално целине, а које пружају могући модел ишчитавања појединачних ауторских израза. Ови индивидуални уметнички опуси препознати су као језгра активних развојних процеса и континуиране квалитативне надградње, па се изложбом жели представити континуитет трајања ове живе и хетерогене микро-сцене и њене експанзије током релативно кратког временског периода, а обележене изразитим плурализмом ауторских израза неколико генерација младих уметника.

Mila Panic, Ako se nista nije okrenulo, nista se nije ni proslavilo

Концепцијска основа изложбе на посебан начин повезана је са цртежима који се налазе у унутрашњости Споменика палим Крајишницима на Бањ брду код Бање Луке. Ова монументална споменичка целина из 1961. године дело је Антуна Аугустинчића, а на унутрашњим зидовима Исмар Мујезиновић је, 80-их година  XX века, извео цртеже са призорима НОБ-а према скицама свог оца, Исмета Мујезиновића. Највећи део цртежа оштећен је и трајно изгубљен, па их је данас могуће само делимично реконструисати на основу сачуване фото документације. Имајући у виду параметре историје, идеологије, политике, културног наслеђа и специфичне територије, Мујезиновићевим цртежима додељена је симболичка улога обједињујућег чиниоца у процесу тезаурације знања о богатој визуелној уметности насталој на овом простору.

Концепт изложбе осмислила је Жана Вукичевић, виша кустоскиња Музеја савремене умјетности РС.

Извор: Музеј савремене уметности Војводине, Нови Сад

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *